Interim Finance - Vacatures

Senior Financieel Administratief Medewerker (Overheid)Vervuld)

Heb jij ervaring met jaarrekeningen opstellen binnen een  gemeente en zoek je een interimopdracht, neem dan contact met ons op.

Terug


Wij zoeken voor één van onze relaties een:


Hoofd Administratie
 M/V


Opdrachtgever 
Gemeente


Regio 
Drachten


Plaats in de organisatie 
De afdeling bestaat uit 3 secties: gemeentelijke belastingen en uitvoering wet WOZ; invordering en kwijtschelding en de financiële administratie. Bij de financiële administratie werken 11 collega's, binnen de afdeling BFA totaal 25 fte's.


Opdrachtomschrijving 
Als Senior Financieel Administratief Medewerker ben je verantwoordelijk voor het verwerken, uitvoeren, beheren en optimaliseren van de financiële informatievoorzieningen binnen de gemeente.

De hoofdtaken van je functie zien er als volgt uit:

  • Het verrichten van werkzaamheden vanuit je rol als Senior Financieel Administratief Medewerker
  • Je signaleert werkinhoudelijke vraagpunten en ondersteunt de medewerkers van de sectie FA bij het oplossen hiervan, je fungeert voor hen als een klankbord;
  • Je ondersteunt het afdelingshoofd BFA bij de gegevensverzameling o.a. voor rapportages, begroting en jaarrekening.
  • Je verricht complexe meer omvattende werkzaamheden qua omvang en diepgang binnen je vakgebied;
  • Het opstellen van de concernjaarrekening
  • Je draagt zorg voor een effectieve en efficiënte totstandkoming van de beheerbegroting en -rekening (in samenspraak met de financiële beleidsafdeling);
  • Je signaleert knel- en aandachtspunten, verricht ter zake nadere analyses en voert  overleg met betrokkenen;
  • Je bent eindverantwoordelijk voor het samenstellen van de beheersbegroting en -jaarrekening en stelt de balans inclusief toelichting op;
  • Je stelt de overzichten van de activa, reserves en geldleningen samen;
  • Je stelt de aangiftes samen voor de BTW, BCF, VPB en de Iv3
  • Het zorgdragen voor Informatiebeheer en –ontwikkeling:
  • Je bepaalt (in overleg met de direct betrokkenen) de informatiebehoefte en onderzoekt op welke wijze hierin kan worden voorzien;
  • Je doet aanbevelingen over nieuwe of wijzigingen van bestaande systemen;
  • Je richt, in overleg met collega's, de administratie in (opzet en inrichting);
  • Je vervangt de applicatiebeheerder bij diens afwezigheid.


Functie-eisen

  • Een relevante opleiding op hbo-niveau heeft:
  • Een brede kennis en ervaring heeft in (financieel) administratieve procedures en voorschriften van de gemeentelijke financiële administratie (vBBV);
  • Kennis heeft van fiscale wetgeving (o.a. BTW/BCF en VPB)
  • Kennis en ervaring heeft met betrekking tot applicatiebeheer en -ontwikkeling (incl.
  • Automatisering), kennis van Decade Financials is een pré;.
  • Vaardig is en inzicht heeft in het leggen van verbanden, analyseren en interpreteren is een vereiste o.a. in het kader van het opstellen van rapportages inzake de budget-cyclus.
  • Vaardig is in het geven van adviezen (zowel schriftelijk als mondeling);
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden bezit;


Bijzonderheden van de opdracht

  • Het betreft een interimopdracht
  • Duur opdracht is ongeveer 4 maanden
  • Kennis van gemeente financien is een vereiste


Indien je interesse hebt in deze functie, mail dan een korte motivatie en je CV naar ons.

Contactpersoon:   Frits Kooijmans

Email: recruitment@fpk.nl

FPK Finance en HRM 

Drachten

Splitting 7

9202 LC Drachten

telefoon 0512-513093

fax 0842-217857

Internet  www.fpk.nl

FPK biedt kandidaten en opdrachtgevers een fullservicepakket naar de vraag van Financiele en HRM Specialisten. Het fullservicepakket houdt in dat wij zowel de tijdelijke als de permanente vraag invullen. Verder houden wij ons bezig met Outplacement en Interim-Recruitment

Terug


Interesse?

Heb je interesse in deze functie, mail dan een korte motivatie en je CV naar ons. Of gebruik het inschrijfformulier.